Kuru  baklagiller , kırmızı etten alınabilecek proteini dahi karşılayabilecek kadar zengin olmasından dolayı bol bol tüketilmesi tavsiye edilen bir besindir. Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlayarak diyet yapanların

haber7
0

Kuru baklagiller , bitkisel protein açısından çok zengin besinlerdir. Kişinin etten alabileceği proteini baklagillerden alması neredeyse mümkündür. Türk kültüründe de oldukça yaygın olan baklagiller , faklı şekillerde ve pişirme teknikleriyle sofralarda yer almaktadır. İçerdiği vitamin ve mineraller sayesinde daha çok kış aylarında tüketilen baklagiller , vücut direncini arttırarak hastalıklara karşı korumaktadır.  Kuru   Fasulye  , yeşil-kırmızı-sarı  mercimek  ,  Kuru  barbunya ,  nohut  ve  mısır  ülkemizde en çok tüketilen baklagillerdendir ve özellikle içerdiği antioksidan vücudun toksinlerden arınmasını sağlarken içerdiği yüksek lif , potasyum ve kalsiyum sağlığa oldukça faydalıdır. Adeta bir sağlık deposu olan baklagiller , tüm faydalarının yanında ayrıca diyet yapanların da öğünlerinde muhakkak yer vermeleri gereken önemli bir gıdadır. Metabolizmayı hızlandırdığı için daha çabuk zayıflamaya yardımcı olur ve uzun süre tok tutar. 

 

 

KURU BAKLAGİLLERİN FAYDALARI

Protein açısından çok zengin olan  Kuru  baklagiller , özellikle kış aylarında hastalıklardan korunmak ve vücudun ihtiyacı olan  besin   değerleri  karşılamaktadır. Yararlı olduğu için çok fazla yüklenerek tüketmek de doğru değildir. Her besinde olduğu gibi  Kuru   baklagillerin  de tüketiminde ölçülü olunmazsa zararlı hale ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
1 + 1 =