Bilim insanları  , başka hastalıkların tedavisi için kullanılan ve koronavirüs tedavisinde etkili olabilecek 70 ilaç belirlendiğini ve ilerleyen günlerde belirlenen bu ilaçların  test  edilmeye başlanacağını duyurdu.

Bilim  insanları  ,  bioRxiv adlı sitede yayınlanan makaleye göre Covid-19 un geni üzerinde yürüttükleri detaylı bir araştırma sonucunda , başka hastalıkların tedavisi için kullanılan ve  koronavirüs  salgınına  karşı  da etkili olabilecek 70 adet  ilaç  belirlendiğini duyurdu.

Önümüzdeki günlerde  test  edileceği belirtilen ilaçların birçok hastalık için de kullanılabileceği kaydedildi.

Diyabet hastalığından sıtma hastalığına kadar birçok  ilaç  yer alıyor

Yayınlanan  ilaç  listesinde , parazitlerin tedavisinde , tip 2 diyabet hastalığının başlangıç seviyesinde , sıtmanın tedavisinde , şizofreninin tedavisinde kullanılan ilaçlar da yer alıyor.

Bilim insanlarına göre bu ilaçlar , protein oluşturacak hücresel mekanizmaları engelleyerek bakterilerin ölmesini sağlıyor , hücresel mekanizmaları engellemekle beraber bazı insan proteinlerine de bağlanıyor.

İlaçların , bu özellikleri sayesinde  koronavirüs  tedavisinde de kullanılabileceği belirtiliyor.

Yedi Gündem Abone Ol