Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayan en önemli arterlerden Erzurum-Trabzon kara yolunda yapımı sürdürülen ve zemininde kile rastlanması nedeniyle inşaatı yavaşlatılan  Kop  Tüneli'nde çalışmal

haber7
0

Karadeniz ile Doğu Anadolu yu birbirine bağlayan ve transit taşımacılık açısından en önemli arterlerden biri olan Erzurum-Trabzon kara yolundaki  Kop  Geçidi nde killi zemin sebebiyle yavaşlayan tünel inşaatı çalışmalarına yeniden hız verildi.

Erzurum ile Bayburt arasında yer alan  Kop  Geçidi nde yapılan tünelin inşaatı sürüyor. Kış aylarında buzlanma nedeniyle özellikle ağır tonajlı araçların geçmekte zorlandığı , zaman zaman tipi nedeniyle kapanan  Kop  Geçidi , tünelin hizmete açılmasıyla sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıkacak.

Sürücüler , kar yağışı gibi nedenlerle seyahat hızının düştüğü , mevcut haliyle 45-55 dakikada geçilen  Kop  u , tünelin tamamlanmasıyla 15-20 dakikada katedebilecek.

Gürbulak Sınır Kapısı nı Doğu Karadeniz e bağlayan hattaki tünelin hizmete girmesiyle yol 6 ,5 kilometre kısalacak ve kış aylarında güvenli ulaşımın yanı sıra yakıt tasarrufu sağlanacak.

DELME İŞLEMİNDE İLK YARI TAMAM

Delme işlemi devam eden ve 13 kilometrelik iki tüpten oluşan  Kop  Tüneli nin bugüne kadar 6 ,7 kilometrelik kazı ve desteklemesi , 1 ,6 kilometrelik de nihai kaplama beton seviyesi tamamlandı.

Bölgede yapımı devam eden tüneller arasında stratejik yönüyle ön plana çıkan  Kop  Tüneli , aynı zamanda İran ın Karadeniz ile ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
2 + 5 =