ULAŞTIRMA ve Altyapı  Bakanlığı  ,  Kanal   İstanbul  Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) , Raporunu açıkladı.

haber7
0

45 kilometrelik kanalın 18 ,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajından geçecek. 7 yılda tamamlanacak olan Kanalın proje maliyeti 75 milyar TL olarak hesaplandı. Kanalın yapımı ile birlikte Küçükçekmece Gölü´nü Marmara Denizi´nden ayıran köprü durumundaki kara parçası yaklaşık bir kilometre açılacak.

 

Son zamanlarda yeniden gündeme gelen  Kanal   İstanbul  projesi ile ilgili ÇED raporunun ilk aşaması kamuoyuna açıldı. İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu 28 Kasım 2019 tarihinde yapılacak toplantıda ÇED raporunun değerlendirecek ve 10 içinde "Son Şekli Verilen ÇED Raporu" hazırlanacak. Üçüncü aşamada hazırlanan ÇED raporu Bakanlığa sunulacak. Bu aşamada rapora gelen eleştiriler doğrultusunda gerekli düzelmeler yapıldıktan sonra "Nihai ÇED Raporu" hazırlanacak. 

KANAL  İstanbul  NEDEN GEREKLİ?   Kanal  İstanbul  projesinin gerekli olup olmadığı konusundaki tartışmalara da yanıt veren raporun ilgili bölümünde özetle şöyle deniyor: "Dünya´daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması ,  İstanbul  Boğazı´ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50 bin geminin geçtiği  İstanbul  Boğazı , en dar yeri 698 metre olan doğal bir su yolu olup , ticari gemiler Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında Boğaz´dan geçiş yapmaktadır. Ancak , ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
6 + 8 =