Ticaret savaşları dengeleri altüst etti!

20 yılın ardından ilk kez daralmanın görüldüğü Çin otomobil pazarında , Avrupalı ve Amerikalı üreticilerin satışları erirken , Japon markaların satışları ise yükselmiş durumda. Bu durumun birkaç se

haber7
0

Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin , batılı markaların olduğu gibi uzakdoğulu üreticilerin de iştahını kabartmaya devam ediyor.

 

 

Öyle ki , söz konusu markalar satışlarını artırabilmek adına , Çin deki yerel üreticiler ile ortaklığa giderek on yıldan fazladır sadece bu pazara özel modeller geliştiriyorlar.

Habertürk ten Yiğitcan Yıldız ın haberine göre , Çin otomobil pazarında son 20 yılda ilk kez daralmanın yaşanması , ülkede faaliyet gösteren yabancı markalar arasındaki dengeyi de altüst etmiş durumda.

 

 

Öyle ki , Çin pazarında varolan Avrupalı ve Amerikalı üreticilerin 2018 satışlarında büyük oranlarda gerileme yaşanırken , aynı tablonun Japon markalar için geçerli olmadığı görülüyor. 

Bu noktada , gelişmeleri daha iyi okumak için , Çin deki daralmanın nedenlerini ve pazardaki trendleri incelemek gerekiyor.

ABD DEN ARAÇ GETİRENLERİN SATIŞLARI DÜŞTÜ

Geçen yıl ABD ile Çin arasında patlak veren  ticaret savaşı  , gümrük vergilerini karşıklıklı artırırken ,  Amerikan menşeili ürünlerin Çin deki fiyatlarını da tırmandırdı. Neticede , ABD de ürettiği araçlarını Çinli tüketicilere sunan markaların 2018 satışlarında düşüşler gözlemlendi.

Bu üreticilerden Ford un Çin deki satışları yüzde ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
3 + 3 =