Sağlıklı bir Bayram için 9 beslenme önerisi

Ramazan sonrası aşırı yemek tüketimi ile ilgili hem uzmanlardan hem Sağlık Bakanlığı'ndan art arda uyarılar geliyor.

haber7
0

Ramazan’da  beslenme  düzeninin değişmesi , öğün sayısının ve sıvı tüketiminin azalması nedeniyle metabolizma hızı yavaşlarken , bayramda kontrolsüz bir biçimde yenen yemekler ve şerbetli tatlılar pek çok sağlık sorunu ile aşırı kiloya neden oluyor. 

Ramazan ayının sona ermesiyle bir ay boyunca gündüzleri devam eden açlık hissinin ortadan kalkacağı düşüncesiyle genellikle aşırı besin tüketimi oluyor. Memorial Kayseri Hastanesi  beslenme  ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Nur Tatlıoğlu , Ramazan sonrasında bayramı  Sağlıklı  geçirmek için önerilerde bulundu.

Güne , tok tutan besinlerden oluşan kahvaltıyla başlayın

Ailenin bir araya geldiği  Bayram  sabahı , güne hafif bir kahvaltı ile başlanmalıdır. Kahvaltıda börek , kızartma gibi ağır yiyeceklerin yerine; peynir , zeytin , yumurta , domates , salatalık gibi söğüş sebzeler ve tam tahıllı ekmekten oluşan , uzun süre tok tutan besinlere yer verilmelidir.

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
1 + 1 =