Sağlıklı bir Ramazan geçirmek için 10 öneri

Ramazanda , günlük 3 ana öğün olan beslenme düzeni , 2 ana öğüne düşüyor. Uzun süreli açlık , iftar ve sonrasında yüksek kalorili besinlere eğilimi artırıyor. Beslenme şekillerindeki bu d

haber7
0

Memorial Diyarbakır Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uzman Diyetisyen Özlem Tay ,  Sağlıklı  bir  Ramazan  ayı geçirebilmek için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

1-  Sağlıklı  pişirme yöntemleri tercih edin

Ramazan ayında tüketilen besinlerin pişirilme yöntemleri konusunda dikkatli olunmalıdır. Kızartma usulü ile pişirilmiş yemekler yerine ızgara , fırında , haşlama veya buğulama yöntemleri tercih edilebilir. Böylelikle mide krampları , reflü , mide yanması ve hazımsızlık riski en aza indirilmiş olur.

2- Orucu hurma ve kuru kayısı ile açın

Uzun süren açlık sonrası iftarda kalorisi fazla olan besinlere yönelim fazla olmaktadır. Orucu hurma ve kuru kayısı gibi meyvelerle açmak , bu eğilimi azaltabilir. 10-15 dk sonrasında kuru fasulye , nohut , yarma ve yoğurt ile hazırlanan ayran aşı çorbası , mercimek veya cacık tercih edilebilir. İftarda tüketilen çorba , cacık gibi sulu besinler hem bir miktar sıvı ihtiyacını karşılayacaktır hem de mide ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
4 + 8 =