Ramazan’da susuz kalmamanızı sağlayacak öneriler

Ramazan’da  susuz  kalmamak için iftar ile sahur arasında geçen zamanı çok iyi değerlendirmeniz gerekiyor. İşte yardımcı olacak öneriler...

haber7
0

Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk geldiği ve oruç tutma süresinin 17 saati aştığı bu günlerde , vücudun su ihtiyacını karşılamak hayati önem taşıyor.

İftar ile sahur arasında geçen sürede , hem günlük su ihtiyacının karşılanması hem de kaybedilen suyun yerine koyulması gerektiğini söyleyen Waternet Sağlıklı Beslenme Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy , suyun yerini başka hiçbir içeceğin tutmayacağının da altını çiziyor.

Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk gelmesi ile oruç tutanlar için suyun önemi her zamankinden daha çok artıyor. 17 saati aşan süreçte  susuz  kalan vücudun ihtiyacını karşılamak için , iftar ile sahur arasında geçen zamanı çok iyi değerlendirmek gerekiyor.

Sıcak havalarda ter yoluyla da su kaybettiğimiz için suya ihtiyacımızın arttığını söyleyen Sağlıklı Beslenme Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy , "Ramazan boyunca sabah ezanından akşam ezanına kadar su içmeyeceğimiz için , su dengesini sağlamak çok daha önemli hale geliyor. Sıcak havalarda vücut , ısı dengesini korumak için daha fazla suya ihtiyaç duyuyor. Ter yoluyla su kaybettiğimiz de düşünülürse ,  Ramazan  boyunca bu suyu telafi etmemiz için iftarla sahur arasında geçen sürede , hem günlük su ihtiyacımızı karşılamamız hem de kaybedilen suyu yerine koymamız gerekiyor. Suyun yerini , başka hiçbir içecek tutmaz. Sağlıklı ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
6 + 9 =