BM üyesi olan her ülkeye gireceğiz

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan , Birleşmiş Milletler’e üye 193 ülkenin  her  birinde en az bir Türk mağazası açmayı hedeflediklerini söyledi

milliyet
0

EKONOMİ SERVİSİ

Sadece yakın coğrafyanın değil , Amerika’dan Uzakdoğu’ya kadar tüm ülkeleri Türk markaları açısından hedef pazar olarak gördüklerini söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan , Birleşmiş Milletler’e üye 193 ülkenin  her  birinde en az bir Türk markasının mağaza açmasını hedeflediklerini belirtti.
BMD’nin Yurtdışı Açılım Toplantısı’nda konuşan Doğan , şu bilgileri verdi: “Uluslararası faaliyetlerimizle , markalı ekonomiye dönüşüm strateji çerçevesinde , ülkemizin daha fazla katma değer elde edebileceği ürünler üretip daha fazla markalı ihracat yapabileceği bir konuma erişmesini sağlamayı amaçlıyoruz. 2013’ün sonuna doğru BMD  üyesi  markalarımızın yurtdışında sahip olduğu 3 bine yakın mağazayı , 2014 sonunda 4 bine , 2023 yılında ise 20 bine çıkarabileceğimize inanıyoruz.”
Türkiye’de modern perakende pazarın payının 2005 yılında yüzde 30 iken bu oranın 2012’de yüzde 44’e yükseldiğini hatırlatan Doğan , “Türkiye’de marka ekonomisini , yani modern perakende pazarın payını 2030 yılında yüzde 85’e çıkarmayı hedefliyoruz. Markalı ekonomiye geçişle birlikte katma değer yaratan markalı yurtiçi satışlar 2030 yılında 340 milyar dolara ulaşacak” diye konuştu.
53 firma destekleniyor
İhracat Genel Müdür Vekili Yavuz Özutku ise ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
2 + 9 =